Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Επίσκεψη στο εργοστάσιο σοκολάτας στη ΔΕΘ

Την Τετάρτη πήγαμε στο εργοστάσιο-μουσείο  σοκολάτας στις εγκαταστάσεις στη ΔΕΘ.
Ο χώρος είναι παραμυθένιος. Η περιήγηση ξεκινά από το μουσείο με πληροφορίες για το κακαόδεντρο και τον καρπό του. Μάθαμε ότι οι Μάγια ήταν οι πρώτοι που καλλιέργησαν εντατικά το κακαόδεντρο, όμως οι Ατζέκοι είναι αυτοί που πρώτοι δημιούργησαν το αγαπημένο σε όλους ρόφημα.

Μετά περάσαμε από τα χαλάσματα του ναού των Ατζέκων.

Και βρεθήκαμε μέσα στο τροπικό δάσος.

Μπήκαμε στην καλύβα του Αμαζονίου, όπου ο ηθοποιός Θ. Τσαλταμπάσης αφηγείται την περιπετειώδη αναζήτηση του κακαόδεντρου και μυηθήκαμε στον παραδοσιακό τρόπο επεξεργασίας του κακάο.
Στα εργαστήρια της ΙΟΝ και των μπισκότων Παπαδοπούλου φτιάξαμε το δικό μας σοκολατένιο αναμνηστικό δωράκι!

Συνεχίσαμε στο λαβύρινθο, μια δαιδαλώδη μηχανή του χρόνου. Τα καταφέραμε και βγήκαμε από το λαβύρινθο και τότε μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη, ο καταρράκτης σοκολάτας!
Στην γκαλερί Choco Art θαυμάσαμε τα έργα τέχνης από σοκολάτα.

Περάσαμε και από το Χημείο Σοκολάτας όπου ο καθηγητής Σοκολάτα Κουβερτούρα πραγματοποίησε τον ποιητικό έλεγχο της σοκολάτας μας.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργοστάσιο Ανακύκλωσης Χαρτιού (ΜΕΛ)

Σήμερα τα δύο τμήματα της Γ΄τάξης πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο εργοστάσιο ανακύκλωσης χαρτιού Μ.Ε.Λ. που βρίσκεται στο χωριό Γέφυρα Θεσσαλονίκης.

Επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και η επίσκεψή μας ξεκίνησε!
Μετά από 45΄λεπτά περίπου φτάσαμε στο χώρο του εργοστασίου όπου μας περίμενε η υπεύθυνη που θα μας ενημέρωνε και θα μας ξεναγούσε.
Μόλις μπήκαμε στο χώρο ενημέρωσης είδαμε μια μακέτα χαρτονοπολτικής μηχανής.

Καθίσαμε και ξεκίνησε  η ενημέρωση από την υπεύθυνη του εργοστασίου.

Στην αρχή μάθαμε τι μπορούμε να πετάξουμε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης.
Κατόπιν μας εξήγησε πώς γίνεται το χαρτί και ποια χαρτιά μπορούμε να κάνουμε ανακύκλωση.
Είναι μια απλή κίνηση, την οποία μπορούμε εύκολα να προσθέσουμε στην καθημερινότητά μας, βοηθώντας τα χάρτινα απορρίμματά μας να ξεκινήσουν την "ανανεωτική εκδρομούλα" τους.

Στη συνέχεια μας εξήγησε όλα τα στάδια-σταθμούς της εκδρομούλας που κάνουν τα χαρτιά.
Μάθαμε ότι η πρώτη διαλογή δε γίνεται στο συγκεκριμένο εργοστάσιο αλλά σε ειδικό χώρο που βρίσκεται στη Θέρμη.
Στη συνέχεια μεταφέρεται με φορτηγά από τον χώρο διαλογής στο εργοστάσιο που βρισκόμαστε.
Το ταξίδι μέσα στο εργοστάσιο είναι μεγάλο.
 Το χαρτί διαχωρίζεται από τα υπόλοιπα υλικά συνδετήρες κ.ά.

Στη συνέχεια καθαρίζεται από το μελάνι που είναι τυπωμένο πάνω του και μας έκανε εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό. Θυμηθείτε παιδιά τη λέξη φυσαλίδες!

Μετά περνάει σε τεράστια blender όπου αναμιγνύεται με νερό και γίνεται χαρτοπολτός.Αυτός στεγνώνει και στο τέλος τυλίγεται σε μεγάλα ρολά.

Τώρα είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί ξανά το χαρτί που βάλαμε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης.

Στη συνέχεια μάθαμε από την υπεύθυνη πως μπορούμε να ανακυκλώσουμε κι εμείς χαρτί.

Ακολούθησε η προβολή ενός βίντεο σχετικά με όλα όσα ακούσαμε από την υπεύθυνη.

Ακολούθησε η ξενάγηση-ενημέρωση των εξωτερικών χώρων του εργοστασίου.
 Εδώ είδαμε το χώρο συγκέντρωσης των χαρτιών, τις χαρτόμπαλες όπως τις ονομάσαμε.

Τέλος είδαμε ένα μηχάνημα που λέγεται "κλέφτης", το οποίο αφαιρεί τα σύρματα και άλλα υλικά που ίσως υπάρχουν μέσα στις χαρτόμπαλες.

Εδώ τελείωσε η ξενάγηση στο εργοστάσιο.
Πήραμε τα δωράκια που μας πρόσφεραν και ευχαριστήσαμε για την ενημέρωση την υπεύθυνη.
Αν και ο καιρός δεν ήταν καλός πήγαμε απέναντι από το χώρο του εργοστασίου και παίξαμε στο γήπεδο και στην παιδική χαρά.

Δεν έπαιξαν όμως μόνο τα παιδιά αλλά και εμείς.
Εξάλλου και οι εμείς οι δάσκαλοι καθημερινά γινόμαστε παιδιά!
Ευχαριστώ τον κύριο Δημήτρη του Γ΄2 που οργάνωσε την επίσκεψη όπου μάθαμε και περάσαμε υπέροχα!!!

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης - Ο Τρελαντώνης
Την Τετάρτη παρακολουθήσαμε στη σκηνή του Ράδιο Σίτυ το αγαπημένο μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα "Ο Τρελαντώνης" σε διασκευή της Αλεξάνδρας Γιαννοπούλου.
Ταξιδέψαμε στο χρόνο και στο συναρπαστικό καλοκαίρι που έζησε η ίδια η Πηνελόπη Δέλτα με τα αδέλφια της, στις διακοπές τους στην Καστέλα του Πειραιά, στο σπίτι των θείων τους.
Σύμφωνα με την ιστορία τα τέσσερα παιδιά φέρνουν τα πάνω- κάτω στη ζωή των ενηλίκων.Ο Αντώνης είναι ο πιο σκανταλιάρης και μέσα από τις περιπέτειές του γίνεται το σύμβολο της εντιμότητα και του θάρρους.